Напрям 1. ФІЗИЧНА БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ

Стратегічна ціль “Транспорт та транспортна інфраструктура є фізично доступною”

Завдання 16 Забезпечення розвитку безбар’єрних маршрутів, перехресть, зупинок громадського транспорту, тротуарів, дублювання підземних переходів наземними

Захід 5) забезпечення безпеки руху на ділянках транзитних магістралей та у місцях перетину вулиць у населених пунктах шляхом облаштування пішохідних переходів спеціалізованими світлофорами, контрастною розміткою, засобами тактильної навігації, похилими з’їздами, огорожами, направляючими засобами орієнтування та дорожніми знаками “Пішоходи з порушенням зору” та “Особи з інвалідністю” відповідно до Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306

Виконання:

Протягом 2025 року органами місцевого самоврядування Житомирської області проведено комплекс заходів, спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху на основних магістралях та у місцях перетину вулиць у населених пунктах.

Зокрема, реалізовано такі практичні рішення:

  • Облаштування пішохідних переходів;
  • Нанесення контрастної дорожньої розмітки на пішохідних переходах, в місцях підвищеної інтенсивності руху та на транзитних магістралях;
  • Встановлення засобів тактильної навігації та направляючих елементів, що дозволяють людям із порушеннями зору безпечно орієнтуватися на дорозі;
  • Облаштування похилих з’їздів та пандусів на пішохідних переходах для забезпечення комфортного пересування маломобільних груп населення, осіб на інвалідних візках та батьків з дитячими візками;
  • Встановлення огорож та направляючих елементів, що сприяють безпечному руху пішоходів та запобігають небезпечним перетинам проїжджої частини.

Заходи реалізовано на основних транспортних магістралях обласного центру Житомира, а також у великих населених пунктах області.

Реалізація заходу дозволила підвищити рівень безпеки руху для всіх учасників дорожнього руху, забезпечити комфортний та безпечний перехід вулиць для маломобільних груп населення та закласти основу для подальшого розвитку безбар’єрної транспортної інфраструктури у Житомирській області.