Регіони повинні залучити якомога більше стейкхолдерів до підготовки стратегій розвитку, — Дмитро Живицький

Стратегії регіонального розвитку повинні стати дієвими планами розвитку, а для цього необхідно залучити якомога ширше коло стейкхолдерів: громадські організації, агенції регіонального розвитку, підприємців та інших зацікавлених суб’єктів. Чим більше людей буде залучено до написання стратегії – тим більше будуть відчувати відповідальності за неї, і тим ефективніше вона буде реалізована.

Про це сказав перший заступник Міністра розвитку громад та територій України Дмитро Живицький під час онлайн-наради з регіонами щодо обговорення процесу підготовки регіональних стратегій розвитку на 2021-2027 роки.

Він наголосив, що у новому плановому періоді фінансування усіх проектів регіонального розвитку відбуватиметься відповідно до завдань та заходів регіональних стратегій розвитку та відповідних планів заходів з їх реалізації. Кошти спрямуватимуться на важливі проекти регіонального розвитку.

«Процес урбанізації не зупинити, але зараз спостерігається тенденція міграції людей у маленькі міста – Київська область прямий цьому доказ. Однак ми маємо розуміти, що громадяни переїжджають у ті населені пункти, де інфраструктура розвинена на високому рівні. Для цього необхідно написати якісні стратегії регіонального розвитку, щоб кожна людина у будь-якому куточку України відчувала себе у державі, яка здатна надати їй якісно будь-яку послугу», — зазначив Дмитро Живицький.

Нарада показала, що регіони перебувають на різних етапах підготовки регіональних стратегій: одні рухаються відповідно до затверджених графіків роботи, а інші відстають, іноді — на кілька етапів.

Також він зауважив, що відповідальність за підготовку регіональних стратегій розвитку має бути покладена, в першу чергу на керівництво держадміністрацій. «Якщо голова адміністрації, перший заступник або заступники голови не контролюють ситуацію з розробленням стратегічного документу, який визначає розвиток регіону на найближчі сім років, або не володіють оперативною інформацією щодо проблем в процесі розроблення, – то   це говорить про рівень їх зацікавленості в економічному та соціальному розвитку території, здатності бачити майбутнє регіону. Керівники адміністрації щонайменше два рази на тиждень мають проводити відповідні інформаційні та комунікаційні заходи з громадськістю, місцевим самоврядуванням і бізнесом щодо пріоритетів розвитку регіону, які будуть покладені в регіональні стратегії»,  — зазначив Дмитро Живицький.