Система тарифоутворення у сфері теплопостачання має враховувати інтереси як виконавця, так і споживача послуг, бути прозорою та зрозумілою для усіх учасників, – Едуард Кругляк

Система тарифоутворення у сфері теплопостачання має враховувати інтереси як виконавця, так і споживача послуг, бути прозорою та зрозумілою для усіх учасників. Про це сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Едуард Кругляк під час засідання Робочої групи за участю представників НКРЕКП, органів місцевого самоврядування, Асоціації міст України, Міжгалузевої асоціації «Укртеплокомуненерго», підприємств ТКЕ, присвяченої питанням зміни системи тарифоутворення у сфері теплопостачання.

У зв’язку з прийняттям нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги», більшість положень якого вводиться в дію з 10.06.2018, Мінрегіоном ведеться робота щодо розроблення нових нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону, та приведення чинних нормативно-правових актів у відповідність до його вимог.

Так, враховуючи те, що положеннями Закону суттєво змінено систему взаємовідносин, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг, запроваджено різні моделі договірних відносин у сфері комунальних послуг. Також мають відбутися зміни і у підходах до формування тарифів на комунальні послуги.

Відповідно, Порядок формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затверджений постановою КМУ від 01.06.2011 №869, потребує перегляду.

З цією метою Мінрегіоном розроблено проект постанови «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869», основні положення якого і обговорювалися з учасниками Робочої групи.

Зокрема дискусійними були питання щодо:

— механізму розрахунку тарифів на послугу з постачання гарячої води (за Законом тарифи на комунальну послугу з постачання гарячої води, що виробляється за допомогою систем автономного опалення та/або індивідуального теплового пункту, формуються та встановлюються окремо для кожного багатоквартирного будинку з урахуванням собівартості виробництва надання такої послуги, а також рентабельності суб’єкта господарювання, що провадить таку діяльність),

— механізму розрахунку тарифів на теплову енергію (за Законом тарифи на теплову енергію, що виробляється та постачається за допомогою систем автономного опалення, формуються та встановлюються окремо для кожного багатоквартирного будинку, обладнаного системою автономного опалення, з урахуванням собівартості виробництва і постачання теплової енергії на таких системах, а також рентабельності суб’єкта господарювання, що провадить таку діяльність),

— віднесення втрат теплової енергії у мережах до тарифів на транспортування теплової енергії,

— механізму зменшення понаднормативних втрат теплової енергії у теплових мережах,

— формування тарифів на транспортування та/або постачання теплової енергії з урахуванням наявності/відсутності центральних та/або індивідуальних теплових пунктів, які є власністю ліцензіата та/або знаходяться у нього в користуванні.

Під час засідання Робочої групи Мінрегіоном отримано слушні зауваження та пропозиції до проекту постанови, обговорено шляхи впровадження нововведень у сфері теплопостачання, передбачених Законом.

Наразі відповідна робота продовжується.

Нагадаємо: згідно з наказом Мінрегіону від 26.03.2018 № 71 утворено Робочу групу з опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань тарифної політики та економіки підприємств житлово-комунального господарства, розроблених Мінрегіоном на виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги», до складу якої увійшли представники Мінрегіону, а також представники центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, галузевих асоціацій, підприємств тепло-, водопостачання та водовідведення.

Джерело: www.minregion.gov.ua